6 resultater

Langt de fleste social- og sundhedsmedarbejdere er ikke interesserede i flere timer

Arbejdsmarked
Arbejdsmiljø

Rigtig mange social- og sundhedsmedarbejdere arbejder på nedsat tid. Selvom kommunerne har stærkt brug for arbejdskraften, så er 7 ud af 10 kommuner social- og sundhedsmedarbejdere ikke interesserede i flere timer, viser ny undersøgelse fra KLs nyhedsbrev Momentum.

Energiøer er en grøn genvej til at slippe af med russisk gas

Borgerinddragelse
Energi
Klima

Udpegningen af ”energiøer” på land kan blive helt afgørende for at nå i mål med den grønne omstilling og udfasningen af russisk gas, lyder det i en kommentar fra KL og investorerne i Forsikring og Pension. Kompensationer der batter, kan være et middel til at få borgerne med, siger Birgit Hansen, formand for KL’s Klima- og Miljøudvalg.

Helbredet tvinger Rebellen fra Langeland til at forlade byrådet

Byråd
Navne

Blot få måneder inde i valgperioden kaster Ole Sørensen (S) håndklædet i ringen.

Kommuner får mere frihed til at tage sig af ukrainske børn

Skole
Dagtilbud
KL

Ny aftale giver kommunerne mulighed for at etablere særlige tilbud for fordrevne børn og unge fra Ukraine og større fleksibilitet til at tilrettelægge tilbud på dagtilbuds- og grundskoleområdet. Det er den fleksibilitet, der skal til for at løse den usædvanlige opgave, lyder det fra KL.

Kommunerne kæmper mod tiden i overgangen til MitID

Borgerservice
Digitalisering

Mens deadline for overgangen til MitID nærmer sig, oplever kommunerne oveni også enorm travlhed med ukrainske flygtninge og en kommende folkeafstemning. KL ønsker derfor, at den nuværende deadline for MitID udskydes.

Ensomheden er blevet en epidemi, der må bekæmpes

Byråd
Sundhed

Brøndbys viceborgmester Maja Højgaard (S) fik sig en slem overraskelse, da hun forleden så sundhedsprofilen for kommunen. Her stikker de unge ud med ensomhed.