Byråd
Sundhed

Ensomheden er blevet en epidemi, der må bekæmpes

Brøndbys viceborgmester Maja Højgaard (S) fik sig en slem overraskelse, da hun forleden så sundhedsprofilen for kommunen. Her stikker de unge ud med ensomhed.

Maja Højgaard blev ved KV21 nyvalgt i Brøndby - og blev kun overgået af borgmesteren i personligt stemmetal. Foto: Ty Stange for Brøndby Kommune

25. 04. 2022 - kl. 11:20
Tekst af Mads Brandsen

En kedelig kurve er forsat yderligere i den gale retning, når det gælder folkesundheden blandt indbyggerne i Brøndby Kommune.

Det viser den nyligt offentliggjort sundhedsprofil, der kortlægger danskernes sundhedstilstand. Her viser tallene, at 21 procent af de 16-34-årige i Brøndby føler sig ensomme. Tidligere har det været de ældre, der fyldte meget i den statistik, men det er altså nu de unge.