KL
Borgerservice
Digitalisering

Kommunerne kæmper mod tiden i overgangen til MitID

Mens deadline for overgangen til MitID nærmer sig, oplever kommunerne oveni også enorm travlhed med ukrainske flygtninge og en kommende folkeafstemning. KL ønsker derfor, at den nuværende deadline for MitID udskydes.

Hos borgerservice i Aalborg Kommune så man gerne, at fristen for overgangen til MitID blev udskudt. Foto: Aalborg Kommune

25. 04. 2022 - kl. 11:38
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Den 30. juni skal alle borgere være overgået fra NemID til MitID, ellers vil det ikke være muligt at tilgå netbank. Sådan lyder den deadline, landets kommuner skal hjælpe borgerne med at overholde.

I kommunernes borgerservice er der imidlertid ekstrem travlhed med flere opgaver, der er kommet til blandt andet i kølvandet på en coronakrise med rejserestriktioner.