6 resultater

Ny direktør for klima, miljø og teknik i Gentofte

Miljø
Navne

Marie Louise Madsen bliver ny direktør i Gentofte Kommune. Hun har siden 2017 været direktør for by, kultur og miljø i Ishøj Kommune og har før det været kontorchef i KL.

KL: Helt urimeligt at staten stopper solcellepark

KL
Energi
Klima

Det er en urimelig kortslutning af lokaldemokratiets muligheder for planlægning af grøn omstilling og i skærende kontrast til regeringen eget ønsket en hurtig omstilling af nationens energiforsyning, mener formand for kultur-, erhverv- og planudvalget i KL, efter at staten stopper stor solcellepark i Norddjurs.

Kommunalbestyrelse inviterer borgere til foretræde

Byråd
Borgerinddragelse
Lokaldemokrati

I stedet for spørgetid ved kommunalbestyrelsesmøderne får borgerne nu mulighed for at vælge mellem foretræde for et af de stående udvalg eller den samlede kommunalbestyrelse. Det har Frederiksberg Kommunalbestyrelse vedtaget.

Furesøs kommunaldirektør flytter tilbage til Middelfart

Navne

Furesø skal have ny kommunaldirektør. Steen Vinderslev forlader posten for at blive kommunaldirektør i Middelfart, hvor han tidligere har haft posten som topchef.

Viborg tager sig friheder på ældreområdet, som resultat af velfærdsaftalen

Hjemmehjælp
Sundhed
Velfærd

Viborg Kommune klar med første resultater af velfærdsaftalen. Størstedelen af de forsøg, der skulle frigøre ressourcer på sundheds- og omsorgsområdet, konkluderer man er succes. De skal leve videre og nye tiltag skal opdyrkes i samarbejde med borgerne.

Set & Sket: Bibliotekets egen biodiversitetshave

Ældre
Miljø

Odsherreds nye borgmesterkæde har været på plejehjem, og i naturens tegn får Vejle Bibliotek en biodiversitetshave, mens børnehavebørn i Assens skaber nye ting af grøntsagsrester. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.