Byråd
Borgerinddragelse
Lokaldemokrati

Kommunalbestyrelse inviterer borgere til foretræde

I stedet for spørgetid ved kommunalbestyrelsesmøderne får borgerne nu mulighed for at vælge mellem foretræde for et af de stående udvalg eller den samlede kommunalbestyrelse. Det har Frederiksberg Kommunalbestyrelse vedtaget.

Borgerne kan nu komme tættere på politikerne på Frederiksberg. Foto: Colourbox

27. 04. 2022 - kl. 12:19
Tekst af Mads Brandsen

Dialogen mellem borgere og politikere på Frederiksberg skal være mere uformel. Det mener kommunalbestyrelsen, der på sit møde mandag besluttede at droppe det nuværende format med spørgetid til fordel for to typer af foretræde.

Hver måned kan borgerne få foretræde for et af kommunens stående udvalg, og som noget helt nyt også hvert kvartal for den samlede kommunalbestyrelse. Det vil ske på en særlig lukket del af mødet, oplyser kommunen i en pressemeddelelse.