Ældre
Miljø

Set & Sket: Bibliotekets egen biodiversitetshave

Odsherreds nye borgmesterkæde har været på plejehjem, og i naturens tegn får Vejle Bibliotek en biodiversitetshave, mens børnehavebørn i Assens skaber nye ting af grøntsagsrester. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Små bakker og bunker fra grene vil man fremover kunne finde i Vejle Biblioteks nye biodiversitetshave. Foto: Vejle Kommune

27. 04. 2022 - kl. 10:07
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Bibliotekets egen biodiversitetshave

Vejle Bibliotek kan snart se frem til en masse nye beboere i baghaven. Biblioteket er nemlig i gang med at få anlagt en biodiversitetshave, der skal bestå af bakker, træstammer, kvasbunker, vandhuller, insekthoteller, sten og en stor legeedderkop i træ målrettet det yngre segment. Håbet er, at haven kommer til at summe af liv og skabe noget mere lokal biodiversitet.

Derudover skal haven også fungere som mødested, hvor borgere kan komme og lære om, hvordan man skaber biodiversitet i egne haver.