8 resultater

Aalborg Kommune vil bede eksterne konsulenter undersøge sag om overvågning

Arbejdsmiljø

Det er vigtigt, at sagen undersøges til bund, og at der ikke kan sås tvivl om undersøgelsens uvildighed. Det vurderer Aalborg Kommune, efter en række byrådspolitikere har modtaget et anonymt brev om, at der skulle være foretaget overvågning af medarbejdere i en af kommunens forvaltninger. Kommunen har bedt eksterne konsulenter om at undersøge sagen.

Vi skal ikke længere være europamestre i at producere affald, fremtiden er cirkulær

Folketinget
Affald & genbrug
KL

Lovforslag L53 lægger op til grundlæggende ændringer af affaldshåndteringen i Danmark. Kommunernes rolle ændres markant. Vi skal ikke længere være europamestre i at producere affald, men være mestre i genanvendelse, sagde Socialdemokratiets ordfører under førstebehandlingen. Enhedslisten og DF vil ikke være med. Der er for meget fokus på private aktører frem kommuner, mener de.

Lærere og pædagoger har akut behov for nye kompetencer til at tage sig af de ukrainske flygtningebørn

Skole
Ukraine

KL vil i samarbejde med landets professionshøjskoler tilbyde kompetenceudvikling, der skal møde akutte behov i landets kommuner i forhold til dansk som andetsprog og modtagelse af børn og unge, der er flygtet fra krigen i Ukraine. Arbejdet understøttes af fond.

Fynsk politiker trækker sig efter sag om nøgenbilleder

Byråd
Navne

Jesper Nielsen (S), der er formand for beskæftigelses- og integrationsudvalget i Nyborg Kommune, træder tilbage.

Person varetægtsfængslet: Politiet efterforsker sag på plejehjem

Kriminalitet
Ældre

Dobbeltlukkede døre og navneforbud betyder, at det er særdeles småt med oplysninger om sag fra Randers.

Silkeborg til miljøministeren: Nej tak til indhegnet naturnationalpark

Byråd
Miljø
Natur

Kompedal Plantage i Silkeborg er en af de 15 kommende naturnationalparker, der skal etableres på statslige arealer i Danmark. Ikke alle i byrådet er begejstret, og et flertal har derfor stemt for at sende et brev til miljøminister Lea Wermelin (S) med budskabet, at de ikke ønsker den planlagte indhegning af naturnationalparken.