KL
Arbejdsmiljø

Aalborg Kommune vil bede eksterne konsulenter undersøge sag om overvågning

Det er vigtigt, at sagen undersøges til bund, og at der ikke kan sås tvivl om undersøgelsens uvildighed. Det vurderer Aalborg Kommune, efter en række byrådspolitikere har modtaget et anonymt brev om, at der skulle være foretaget overvågning af medarbejdere i en af kommunens forvaltninger. Kommunen har bedt eksterne konsulenter om at undersøge sagen.

28. 04. 2022 - kl. 16:04
Tekst af Thomas Kokholm

– I to anonyme breve er der rejst en række spørgsmål om, at der har fundet overvågning sted i den daværende familie- og beskæftigelsesforvaltning - det nuværende job og velfærd. Det skal undersøges grundigt og uvildigt, forklarer direktør Arne Lund Kristensen, job og velfærd, i en pressemeddelelse.