Sundhed
Regionalt

21 klynger blev til 22

Grænserne til de nye sundhedsklynger er trukket, og der er udpeget en kommunal medformand for hver klynge.

Kortillustration: Line Bisgaard

29. 04. 2022 - kl. 10:50
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

21 sundhedsklynger knyttet op på hvert sit akutsygehus var oplægget, da regeringen sammen med KL og Danske Regioner lancerede ideen i juni sidste år.

Men i Nordjylland er de så glade for det allerede eksisterende samarbejde, at de ikke kan begrænse sig til en enkelt klynge om Aalborg Universitetshospital. Så nu hedder det 22 klynger med en ekstra klynge bestående af Mariagerfjord, Vesthimmerland og Rebild kommuner omkring Aalborg Universitetshospitalets afdeling i Hobro.