Navne

Ny kultur- og fritidschef i Solrød

Ny kultur- og fritidschef i Solrød Kommune brænder for at give borgerne gode muligheder for spændende aktiviteter.

29. 04. 2022 - kl. 12:37
Tekst af Thomas Kokholm

Når Solrød Kommune den 1. juni 2022 byder velkommen til kommunens nye kultur- og fritidschef er det en erfaren kvinde, der sætter sig i chefstolen. Et enigt ansættelsesudvalg har valgt at pege på 48-årige Lone Billehøj, der i mere end tyve år har beskæftiget sig med mennesker i byer og byernes udvikling – senest med jobbet som kultur- og fritidschef i Københavns Kommune.

– Vi er super glade for at byde Lone velkommen til Solrød Kommune. Der er ingen tvivl om at med hende i front, får vi en person, som både brænder for kultur- og fritidslivet og samskabelse med borgerne. Samtidig er Lone et meget behageligt menneske, som jeg er sikker på går godt i spænd med både borgere og organisationen, siger Dorte Saabye, fungerende kommunaldirektør i Solrød Kommune.