Økonomi
Byråd

Stevns giver corona-belønning til kommunalt ansatte

Stevns Kommunalbestyrelse stemte torsdag for at belønne kommunalt ansatte med 250 kroner per person for deres indsats under corona. Forslaget splittede dog politikerne.

Kommunalbestyrelsen i Stevns har stemt for at belønne alle kommunens ansatte for deres indsats under corona. Foto: Colourbox

29. 04. 2022 - kl. 12:13
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

250 kroner per person til at afvikle faglige eller sociale arrangementer for kommunalt ansatte i Stevns. Et mindre beløb der dog i alt løber op i 375.000 kroner. Sådan lød forslaget, der torsdag blev stemt igennem i Stevns Kommunalbestyrelse.

Pengene er en anerkendelse af medarbejdernes indsats under corona og finansieres af kassebeholdningen. Det så borgmester Henning Urban Dam (S) ikke noget større problem i til kommunalbestyrelsens møde torsdag.