Bliver din kommune hørt?
Bliver din kommune hørt?

Foto: Colourbox
En af de vigtigste opgaver for en kommunalbestyrelse er at varetage kommunens interesser. Det handler dels om at kigge indad i forholdet til virksomheder og borgere. Og det handler om at kigge ud over kommunegrænsen og varetage interesser i forhold til staten, regionen og andre relevante interessenter. Lige nu er et godt tidspunkt at komme i gang. Med en kommunalbestyrelse, der har det første års erfaringer under bæltet. Og med et folketing fyldt med helt friske kræfter.
En kommunalbestyrelse skal lede både nedad, til siden og opad. Det mest indlysende for en kommunalbestyrelse er at lægge vægt på at lede nedad i forhold til borgerne. Og indadtil i forhold til medarbejderne. Får borgerne den service, som de har behov for, og som de ønsker sig? Og er medarbejderne med på kommunalbestyrelsens visioner? Det er imidlertid også nyttigt, at man har overskud til den del af kommunalbestyrelsens ledelsesopgave, der handler om at lede opad. Det kan nemlig styrke kommunens langsigtede udvikling.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her