Ny Viden: To ud af tre pædagoger bruger meget tid på opgaver uden et pædagogisk formål
Ny Viden handler denne gang om dagtilbud, uddannelse og indvandring af arbejdskraft. Tips til rapporter, forskningsresultater og analyser modtages altid gerne på viden@kl.dk.

Foto: Colourbox
To ud af tre pædagoger bruger meget tid på opgaver uden et pædagogisk formål
Småreparationer, havearbejde og opdateringer i AULA. Opgaverne er mange for landets pædagoger – og der er mange af dem, der ikke rigtig har noget med kerneopgaven at gøre. Hele 65 procent af pædagogerne i dagtilbud, som ikke har lederansvar, bruger tid på opgaver, der ikke tjener noget pædagogisk formål. Det samme gælder for 55 procent af skolefritidspædagogerne.
Det viser en ny undersøgelse fra pædagogernes fagforbund BUPL. I alt 1.372 pædagoger har deltaget i undersøgelsen.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her