151 resultater

Taskforce i Varde skal håndtere lokale konsekvenser af krigen i Ukraine

Ukraine

Fra mandag skal en taskforce i Varde koordinere den kommunale indsats, der relaterer sig til de lokale konsekvenser, som krigen i Ukraine kan medføre.

Kommunerne effektiviserer og skaber kvalitet med teknologier

Digitalisering
Velfærdsteknologi

Kommunernes Teknologiradar giver for tredje år i træk overblik over teknologiers modenhed og viser, hvilke teknologier der særligt skaber værdi.

Ny metode kan mindske forskellen på børn i dagtilbud

Dagtilbud
Børn

Trygfondens Børneforskningscenter inviterer nu samtlige landets kommuner til at samarbejde med forskere om at implementere den pædagogiske metode ”Vi lærer sammen”, der kan mindske forskellen i sproglige og matematiske kompetencer, der opstår allerede i dagtilbudsalderen.

Næstved går videnskabeligt til værks for at kortlægge udsatte unge

Arbejdsmarked
Uddannelse

Næstved Kommune har med hjælp fra VIVE fået en mere sikker baggrund til at handle på den kommunale ungeindsats. VIVE har systematisk kortlagt, hvad der karakteriserer de udsatte unge i kommunen.

Borgmester tilbage efter stresssygemelding

Navne

Efter en måneds sygemelding på grund af stress vender borgmester i Aalborg Thomas Kastrup-Larsen (S) nu tilbage til kontoret.

Forestillinger med Den Russiske Nationalballet aflyses

Ukraine

Mandagens forestilling i Aarhus med Den Russiske Nationalballet blev aflyst lørdag, og siden har flere andre kommuner fulgt trop efter opfordring fra kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen (S).