6 resultater

Undersøgelse: Daginstitutionerne bliver presset af mange diagnoser

Dagtilbud
Udsatte børn og unge
Social

Flere børn bliver diagnosticeret tidligt, og kommunerne oplever flere underretninger om udsatte børn. I en EVA-undersøgelse siger dagtilbudscheferne, at der er børn, der ikke får den hjælp, de har behov for. ”Der skal udvikles tilbud, for ekskludering af børn i så tidlig en alder er ikke vejen frem”, lyder det fra Børne- og Kulturchefernes foreningen.

Hovedstadens hospitaler får ansvaret for patienterne i de første tre døgn efter udskrivelsen

Sundhed
KL

Hvis der er opstår tvivl om behandlingen af Fru Jensen, som netop er udskrevet, kan kommunerne fremover ringe direkte til hospitalet for at få hjælp. KL ønsker modellen udbredt til hele landet.

Vedtaget: Arbejdsmiljøet i Randers-forvaltning skal undersøges

Byråd
Arbejdsmiljø

Efter længere tids kritik af arbejdsmiljøet i børne- og skoleforvaltningen i Randers er igangsættelsen af en uvildig undersøgelse nu blevet vedtaget i byrådet.

Klamydiatrolden vender tilbage til trekantsområdet

Lås ikon

Hver uge giver Danske Kommuner et overblik over, hvad der rører sig i kommunerne. Læs med i denne uges nedslag her.

Sundhedschef flytter fra Bornholm til Glostrup

Navne

Chef for center for sundhed og forebyggelse, Karina Nørby, stopper i Bornholms Regionskommune og bliver i stedet chef ved Glostrup Kommune.

Messerschmidt: Frustrationerne kan jeg jo ikke få til at gå væk over en nat

Byråd
Demokrati
Navne

Dansk Folkepartis nye formand, Morten Messerschmidt, vil i højere grad inddrage det lokale bagland, ligesom partiet i formandens optik har en stor rolle at spille i kommunerne. Først er der dog nogle skår, der skal klinkes ovenpå et hårdt formandsvalg.