Digitalisering
EU

Danmark er europamestre i digitalisering

Europakommissionen kårer Danmark til at være det mest digitaliserede land i EU. Det sker i det såkaldte Digital Economy og Society Index, hvor Danmark blandt andet scorer højt i kategorien digital offentlig service. Professor og iværksætter mener, det er helt fortjent, men også at vi er ved sætte føringen over styr.

Illustration: DESI-rapporten

03. 02. 2022 - kl. 11:34
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Ud af de 27 EU-medlemslande indtager Danmark førstepladsen i Europakommissionens index, der måler landenes styrker indenfor digitalisering på en række områder.

Digital Economy og Society Index måler indenfor fire hovedkategorier: Befolkningens digitale kompetencer, forbindelser/infrastruktur, integrationen af digitale teknologier, og digitaliseringen af den offentlige service.