9 resultater

Fraværet er stadigt højt blandt personalet i dagtilbud

Dagtilbud
Skole
KL

Der er fortsat udfordringer med fravær blandt personalet i landets dagtilbud. En ny undersøgelse fra KL viser, at i 12 procent af landets dagtilbud er mere end hver tredje medarbejder ikke på arbejde. På landsplan er fraværet blandt personalet på 20 procent.

Minister om pressede dagtilbud: Kommunerne har de redskaber, der skal til

Dagtilbud
Folketinget

Børn mistrives og personalet er tæt på at knække i den nuværende situation med højt sygefravær, mener SF og R, der kaldte ministre i samråd. Det er en hård periode, men kommunerne har de regler, der skal til, svarede børne– og undervisningsministeren, der afviste at bruge dimensioneringen, som BUPL efterspørger.

Nyt center skal ved hjælp af markedskræfter finde løsninger på store samfundsudfordringer

KL

Klimakrisen og manglen på arbejdskraft kræver innovative løsninger, som ofte kun kan skabes i et samarbejde mellem den offentlige og private sektor. Nyt nationalt center skal samle og hjælpe med at skalere.

Fra borgmester til direktør: Her er ugens navnenyt

Ledelse
Byråd
Administration

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

LA-borgmester kritiserer regeringen: Varmepakke er et bureaukratisk monster

Folketinget

Regeringen vil afbøde stigende energipriser for økonomisk vanskeligt stillede borgere med ny varmepakke, men borgmester i Solrød Emil Blücher (LA) kritiserer regeringen for at pålægge kommunerne endnu mere bureaukratisering.

Københavns Kommune dropper Intervare

Jura
Arbejdsmiljø
Social

Flere års samarbejde stopper, efter Københavns Kommune har vedtaget, at kontrakten med det skandaleramte Intervare A/S skal ophæves.