Folketinget

LA-borgmester kritiserer regeringen: Varmepakke er et bureaukratisk monster

Regeringen vil afbøde stigende energipriser for økonomisk vanskeligt stillede borgere med ny varmepakke, men borgmester i Solrød Emil Blücher (LA) kritiserer regeringen for at pålægge kommunerne endnu mere bureaukratisering.

Emil Blücher (LA), borgmester i Solrød, kritiserer regeringen for at pålægge kommunerne mere bureaukrati. Foto: Solrød Kommune

04. 02. 2022 - kl. 12:09
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

– Man kan stille sig selv spørgsmålet, om det ikke bare er Folketinget, der ikke har styr på deres energipriser.

Sådan lyder det fra LA-borgmester i Solrød Emil Blücher om udfordringen med stigende energipriser i Danmark, der især rammer pengepungen i de cirka 500.000 husstande, der enten får varme fra et naturgasfyr eller bor i fjernvarmeområder med et højt gasforbrug. De kan risikere en stigning i varmeregningen på mere end 1.000 kroner om måneden.