8 resultater

Silkeborg beder pårørende om hjælp: Coronasmitte udfordrer plejecentre og botilbud

COVID19
Sundhed
Ældre

Silkeborg Kommune er nu så hårdt ramt af coronasmitte blandt kommunens pleje- og omsorgspersonale, at kommunen beder om hjælp fra pårørende til at afbøde konsekvenserne for de ældre og sårbare borgere.

Her er de 90 procent ledelsesløs: "Dem, som holder meget fast i hierarkiet, vil have tabt momentum om 10 år"

Arbejdsmarked
Arbejdsmiljø

Job-, aktivitets- og kompetencecentret i Gentofte Kommune har i en årrække været 90 procent ledelsesløse, og den store frihed til medarbejderne har vist sig at være en god businesscase.

Flertal tvinger regeringen til trepartsforhandlinger om lukkede dagtilbud

Dagtilbud
Folketinget

Regeringen bliver nu tvunget til at indkalde til trepartsforhandlinger for at hjælpe forældre, der må være hjemme grundet lukkede dagtilbud.

Bagmand får otte års fængsel for NemID-svindel på biblioteker

Kriminalitet
Biblioteker
Digitalisering

Retten i Aarhus lægger vægt på, at 28-årig mand stod i spidsen for en kriminel organisation.

Samarbejde får det økologiske areal til at vokse

Miljø
Klima

Innovationscenter For Økologisk Landbrug har gennem 10 år samarbejdet med 30 kommuner om at tilbyde gratis økotjek til landmænd, der går med tanken om at omlægge til økologi. Samarbejdet er frugtbart og tjener flere formål: Grøn omstilling, drikkevandsbeskyttelse og erhvervsudvikling. Centret er klar til nye tjek i 2022.

Egedal tilbyder ledere orlov en måned om året: Vil være den mest fleksible arbejdsplads

Arbejdsmiljø

Nyt initiativ skal fastholde arbejdsglæden og give bedre ledere.