COVID19
Sundhed
Ældre

Silkeborg beder pårørende om hjælp: Coronasmitte udfordrer plejecentre og botilbud

Silkeborg Kommune er nu så hårdt ramt af coronasmitte blandt kommunens pleje- og omsorgspersonale, at kommunen beder om hjælp fra pårørende til at afbøde konsekvenserne for de ældre og sårbare borgere.

Foto: Colourbox

10. 02. 2022 - kl. 12:26
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Coronasmitten i Silkeborg Kommune slår lige nu alle rekorder. Kommunen oplever den fjerdehøjeste smitte i landet med over 6.000 smittede den seneste uge. Sygemeldingerne kommer i en lind strøm hver dag, og nu påvirker det i større grad driften af plejecentre, hjemmeplejen og de sociale tilbud. Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.