Navne

Nyt navn blandt kommunaldirektørerne og et skift fra dyrskue til Fredericia

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

11. 02. 2022 - kl. 11:15
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

For et par uger siden besluttede økonomiudvalget i Middelfart, at samarbejdet med kommunaldirektør Willy Feddersen skulle ophøre. Man ønskede en anden profil til den fremadrettede ledelse af kommunen, og Willy Feddersen er nu fortid i Middelfart, for byrådet har godkendt en fratrædelsesaftale, som betyder, at kommunaldirektøren fratræder øjeblikkeligt. I stedet overtager kommunen teknik- og miljødirektør og er således udnævnt til konstitueret kommunaldirektør.

I et opslag på LinkedIn skriver Willy Feddersen, at hans tid som kommunaldirektør absolut blev kortere, end han havde forventet.