6 resultater

Arbejdsmarked
Arbejdsmarkedspolitik
COVID19

Flere kommuner forsøger at få fingre i snart forhenværende podere og sikre dem som arbejdskraft til kommunernes ældrepleje.

Ombudsmand slår ned på dato-rod: Tilsynssager kan være på vej

Lås ikon

Datoangivelserne på breve fra kommuner må ikke ændres, når brevene sendes videre, fastslår Folketingets Ombudsmand. Ankestyrelsen vil nu øge opmærksomheden på problemet.

For første gang var der internationale observatører til kommunalvalget: Særligt én tradition chokerede

Valg

De første valgobservatører på dansk jord nogensinde kritiserer, at det i Danmark er muligt at give anonym støtte til partier og politikere. De har netop præsenteret deres endelige rapport om det danske kommunal- og regionalvalg. Her opfordrer de også til, at Danmark bekæmper hadefulde ytringer og fake news.

Borgmestre i fælles opråb: Hold fast i uddannelser i hele landet

Uddannelse

I et brev til partierne bag uddannelsesaftalen opfordrer 30 borgmestre sammen med Landdistrikternes Fællesråd til at holde fast i at lave flere uddannelser i hele landet.

Når Venstre sidder på det absolutte flertal, må man som SF'er knokle for indflydelsen

Byråd
Navne

Arne Noe (SF) havde ikke troet han skulle tilbage til politik, da han ikke blev genvalgt tilbage i 2013. Nu sidder han for anden gang i træk i Lemvig med tredje flest stemmer, hvor Venstre sidder på et absolut flertal. For Arne Noe handler det derfor om at sætte sig ind i tingene og agere en så indflydelsesrig opposition som muligt.

Regnefejl i forvaltningen udløser skældud fra borgmesteren

Økonomi
Økonomistyring

To regnefejl i Faaborg-Midtfyns budget på omkring 20 millioner kroner fik borgmester Hans Stavnsager (S) til at rette kritik af kommunens forvaltning på seneste kommunalbestyrelsesmøde.