Økonomistyring

Regnefejl i forvaltningen udløser skældud fra borgmesteren

To regnefejl i Faaborg-Midtfyns budget på omkring 20 millioner kroner fik borgmester Hans Stavnsager (S) til at rette kritik af kommunens forvaltning på seneste kommunalbestyrelsesmøde.

Hans Stavnsager (S). Pressefoto

14. 02. 2022 - kl. 10:28
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Faaborg-Midtfyn skal finde nogle ekstra millioner i kommunekassen, efter to regnefejl i kommunens forvaltning nu er blevet kendt.

Dels er der sket en teknisk fejl i kommunens regnskabssystem, som betyder, at udgifter til indefrosne feriemidler for omkring 10,2 millioner kroner er blevet overset. Denne fejl får dog ifølge Fyens Stiftstidende ikke alvorlig betydning for kommunens økonomi, da gældsafdraget til feriefonden stort set kan annulleres i indeværende år og i de kommende år vil gå i nul.