Byråd
Idræt

Fodboldsponsorat deler vandene: ”Hvad bliver det næste?”

Når et flertal i Jammerbugt vil støtte den lokale professionelle fodboldklub med 175.000 kroner, er det spild af penge, tordner Nye Borgerlige. Vrøvl, svarer Socialdemokratiet: Kommunen får god markedsføring for få penge.

Jetsmark Stadion bliver snart prydet med Jammerbugts våbenskjold. Foto: Lars Schmidt/Wikimedia Commons

17. 02. 2022 - kl. 09:37
Tekst af Mads Brandsen

Når man fremover står på Jetsmark Stadion med en stadionplatte i hånden, vil man kunne se Jammerbugt Kommunes byvåben adskillige steder. Det vil blandt andet være på bannerreklamerne på tribunen, på måltavlen og på to af spillernes trøjer.

Det er resultatet af en markedsføringsaftale, som kommunen har indgået med Jammerbugt FC. Bag aftalen står Venstre, Socialdemokratiet, SF og Dansk Folkeparti, mens Konservative, Lokallisten og Nye Borgerlige var imod.