Byråd
Jura
Administration

Besværlig borger nævnt i åben dagsorden: Det er en gabestok, mener lokal MF’er, som vil have ministeren på banen

Selv om dagsordenpunktet nu er slettet, er sagen ikke slut her, mener Anders Kronborg (S). Borgmester Mads Sørensen (V) fortryder intet af sagen.

18. 02. 2022 - kl. 11:21
Tekst af Mads Brandsen

En sag om en borger, der med sine mange henvendelser til forvaltningen i Varde Kommune tager meget af medarbejdernes tid, lander nu på indenrigs- og boligminister Kaare Dybvads (S) bord.

Borgeren var indtil for nylig nævnt ved navn og e-mailadresse i sagsfremstillingen i et dagsordenpunkt til økonomiudvalgets møde på onsdag. Her lægger forvaltningen op til at bruge 100.000 kroner til den arbejdskraft, det kræver at håndtere de mange henvendelser fra borgeren. Ydermere fremgik det af fremstillingen, at borgeren ofte har været nedladende, og at det har påvirket medarbejdernes psykiske velbefindende.