Byråd
Teknik

Håndboldspiller får fejring, men ingen vej på Stevns i første omgang

Kommunalbestyrelsen i Stevns Kommune besluttede torsdag aften, at bysbarnet Lasse Svan Hansen nok skal fejres i kommunen, men der var i første omgang ikke opbakning til at opkalde en vej efter håndboldspilleren.

Jens Dresling/Ritzau Scanpix

18. 02. 2022 - kl. 10:51
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Flere internationale turneringer med det danske landshold og en lang klubkarriere har håndboldspiller Lasse Svan Hansen bag sig, og nu har han besluttet at indstille sin karriere som professionel håndboldspiller.

Det blev et varmt debatemne på kommunalbestyrelsesmødet i Stevns Kommune torsdag aften, da politikerne diskuterede, om håndboldspilleren, der er er født og opvokset på Stevns, skal fejres af kommunen og om han skal have en vej opkaldt efter sig. Opbakning til fejring kunne der godt findes i kommunalbestyrelsen, og det blev besluttet, at plan, miljø og teknikudvalget skal se nærmere på, om Lasse Svan Hansen skal have opkaldt noget på Stevns efter sig, mens kommunens arbejdsmarked, erhverv og turismeudvalg skal planlægge, hvordan fejringen af håndboldspilleren skal foregå.