Byråd
Byggeri
Teknik

Stigende priser i byggebranchen får flere kommuner til at udskyde projekter

Store prisstigninger i byggebranchen gør det svært for kommunerne at overholde budgetterne for byggeprojekter.

18. 02. 2022 - kl. 11:21
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Voldsomt stigende priser i byggebranchen har fået flere kommuner til at trække i håndbremsen på store byggeprojekter.

Prisstigningerne gør det nemlig svært for kommunerne at overholde budgettet. Det skriver TV 2 Lorry, som fortæller, at en ny svømmehal i Helsingør er blevet droppet for nu, mens Køge Kommune har udskudt anlægsprojekter for 76 millioner kroner. Over for TV 2 Lorry vurderer Henrik L. Bang, der er direktør i Bygherreforeningen, at det samme vil ske i flere andre kommuner.