Byråd
Demokrati
Sundhed

Omdiskuteret udvalgsmøde bliver annulleret

Ældre- og sundhedsudvalgsmøde på Langeland var ikke lovligt grundet indsupplering af SF'er, og derfor er alle beslutningerne fra mødet blevet erklæret ugyldige.

Rudkøbing. Foto: Colourbox

21. 02. 2022 - kl. 09:12
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Et ældre- og sundhedsudvalgsmøde på Langeland er blevet genstand for meget diskussion, efter SF’er Nynne Printz forleden deltog i mødet i stedet for socialdemokraten Ole Sørensen.

Det fik to Venstre-politikere og en socialdemokrat til at tale om, at indsuppleringen var ulovlig, da en stedfortræder normalt er fra samme parti. Over for Danske Kommuner pointerede borgmester Tonni Hansen (SF) dog i en skriftlig kommentar, at det ikke er et problem, hvis de to partier er fra samme valggruppe. Og det er de, skrev Tonni Hansen og påpegede, at der ved konstitueringen var fuld enighed.