Byråd
Folketinget
Navne

Venstreprofil dropper Folketinget ved næste valg: Går benhårdt efter borgmesterpost

Ellen Trane Nørby (V) genopstiller ikke ved næste folketingsvalg. Til gengæld vil hun kæmpe benhårdt for at sikre sig borgmesterkæden i Sønderborg i 2025.

Ellen Trane Nørby. Pressefoto/Venstre

21. 02. 2022 - kl. 08:50
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Ved næste valg forlader Ellen Trane Nørby (V) Christiansborg. Venstreprofilen har nemlig besluttet, at hun ikke vil genopstille til Folketinget ved næste valg. Det fortæller hun til Avisen Danmark.

Til avisen siger hun, at andre har kræfter til at tage en tørn mere, og at partiet nu står stabilt, så hun føler sig tryg ved at forlade partiet på Christiansborg.