Byråd
Arbejdsmiljø

Horsens sikrer god opførsel med kodeks

Et adfærdskodeks skal sikre, at medlemmerne i byrådet i Horsens holder en god tone og ikke overskrider hverken hinandens eller de kommunalt ansattes grænser.

Foto: Horsens Kommune

23. 02. 2022 - kl. 11:28
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Må man sige til kommunaldirektøren, at hun har en pæn kjole på?

Sådan spurgte byrådsmedlem Søren Lind Jensen (NB), på Horsens Byråds tirsdag, hvor politikerne skulle vedtage et adfærdskodeks. Sådan et vedtog det daværende byråd i Horsens i sidste valgperiode, og nu skulle det nye byråd altså også tage stilling til, om de kunne bakke op om kodekset. Det sker i kølvandet på, at byrådets nestor Jørgen Korshøj (V) til JP Horsens har fortalt, at han mener, tonen i byrådet er blevet hårdere de seneste år.