Navne

Svendborg ansætter ny direktør

Jonas Wittendorf bliver ny direktør for børn, unge, kultur og fritid i Svendborg Kommune.

Foto: Svendborg Kommune

23. 02. 2022 - kl. 10:37
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Fra den 1. april 2022 er Jonas Wittendorf ny direktør for børn, unge, kultur og fritid i Svendborg Kommune. Han kommer fra en stilling som centerchef i center for børn, unge og familier i Glostrup Kommune, som han har bestridt i tre år. Det skriver Svendborg Kommune i en pressemeddelelse.

– Svendborg Kommune er en veldrevet kommune, som samtidig er ambitiøs både på kultur-, fritids-, børne- og skoleområdet. Det passer rigtig godt til min tilgang til arbejdet. Jeg glæder mig til at arbejde for at indfri ambitionerne på kultur- og fritidsområdet og til at bidrage til at skabe udvikling, trivsel og læring for alle børn i Svendborg Kommune. I ansættelsesudvalget har jeg mødt engagerede politikere, ledere og medarbejdere, og jeg glæder mig til at komme tættere på dem, og på de områder, vi skal samarbejde om, siger Jonas Wittendorff.