8 resultater

Airbag skal beskytte aarhusianere mod hoftebrud

Sundhed
Ældre

Den kendte airbag sætter sig nu på hoften. Aarhus Kommune vil teste en hofteairbag i samarbejde med borgerne. Sundhedsrådmand håber, at resultatet bliver både øget livsglæde og færre udgifter.

Plan for cybersikkerhed får kritik for ikke at have kommunerne med

Digitalisering

Det er bemærkelsesværdigt, at kommuner og regioner er skrevet ud af den nye nationale plan for cybersikkerhed, mener formanden for Rådet for Digital Sikkerhed.

Russisk invasion aflyser frihedsmøde mellem ministre og borgmestre

KL
Folketinget

Statsminister Mette Frederiksen (S) er hastet til EU-topmøde i Bruxelles, efter Rusland har invaderet Ukraine. Det betyder, at mødet mellem landets borgmestre og flere ministre, hvor frisætning af kommunerne skulle have været diskuteret, i eftermiddag er aflyst.

Socialt blandede skoler er på tilbagetog

Skole
Social

Den blandede skole er gået markant tilbage det seneste årti, og færre elever fra forskellige sociale lag møder hinanden i skolen, viser nye tal fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd.

Esbjerg Kommune har fundet sin nye byudviklingschef

Byudvikling

Efter en grundig udvælgelsesproces har Esbjerg Kommune fundet sin nye byudviklingschef i Peer M. Rexen.

Minister vil sløjfe kirkernes vetoret mod opførslen af vindmøller

Klima
Kultur

Indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad (S) vil ændre i kirkernes vetoret, der lige nu gør det muligt at sætte en stopper for opførslen af vindmøller.