Byudvikling

Esbjerg Kommune har fundet sin nye byudviklingschef

Efter en grundig udvælgelsesproces har Esbjerg Kommune fundet sin nye byudviklingschef i Peer M. Rexen.

Foto: Esbjerg Kommune

24. 02. 2022 - kl. 10:45
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det nye byråd i Esbjerg Kommune har høje ambitioner omkring byudvikling og erhvervsudvikling i de kommende år. Derfor er der også sat fokus på at sikre en stærk og progressiv organisering omkring byudviklingsarbejdet, og den nye chef for byudvikling er nu fundet. Valget er faldet på 55-årige Peer M. Rexen, der i dag er ansat som chef for plan, erhverv og borgerservice i Vejen Kommune.

– Jeg ser frem til at bidrage til den fantastiske udvikling, Esbjerg er i. Byrådet har høje ambitioner, og der er et godt grundlag i Esbjerg med aktive borgere, stærke virksomheder og investorer til at få Esbjerg til at vækste. Og når det så også er min barndomsby, bliver det bare endnu mere interessant at arbejde med udvikling i hele kommunen, siger Peer M. Rexen i en pressemeddelelse.