KL
Udland

KL-formand bakker op om europæisk støtte til Ukraine

Jacob Bundsgaard (S), formand for KL, har underskrevet en fælles erklæring fra Council of European Municipalities and Region, der fordømmer Ruslands angreb på Ukraine.

25. 02. 2022 - kl. 12:47
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Både KL og Danske Regioners formænd, Jacob Bundsgaard (S) og Stephanie Lose (V), har fredag underskrevet en erklæring, der fordømmer den russiske invasion af Ukraine og støtter det ukrainske folk.

Det er CEMR, Council of European Municipalities and Regions – på dansk kaldet Rådet for kommuner og regioner i Europa, der har taget initiativ til erklæringen, og udover at opfordre de europæiske lande til at skrive under, bliver de øvrige europæiske medlemmer af CEMR også opfordret til at oplyse deres bygninger i det ukrainske flags farver og at flage med det ukrainske flag for at støtte Ukraine.