Ældre

”Enten lukker man røven, eller også gør man noget ved det”

For det nyvalgte byrådsmedlem Jonas René Jensen (NB) fra Middelfart var en beslutning om at skære på ældreplejen skelsættende. Tilliden til forvaltningen er alvorligt svækket, siger han.

Foto: Middelfart Kommune

28. 02. 2022 - kl. 09:55
Tekst af Mads Brandsen

– Jeg er negativt overrasket. Sådan vil jeg sige det. Alle mine bange forventninger om hvor slemt, det kunne være, er desværre blevet bekræftet. Jeg troede ikke, systemet fungerede sådan. Jeg synes, det er svært at navigere i, at der er spørgsmål, man ikke kan få svar på, når man er en del af kommunens øverste politiske ledelse.

Jonas René Jensen er et af de 64 byrådsmedlemmer, der blev valgt for Nye Borgerlige ved valget i november i fjor. På sit blot andet byrådsmøde skulle politikerne tage stilling til punkt 38et ”midlertidigt tilpasset serviceniveau i hjemmeplejen”. Her indstillede forvaltningen, at der kan skæres ned på ældres tøjvask og rengøring grundet de aktuelle udfordringer med rekruttering og coronasmitte.