Byråd

Taskforce i Varde skal håndtere lokale konsekvenser af krigen i Ukraine

Fra mandag skal en taskforce i Varde koordinere den kommunale indsats, der relaterer sig til de lokale konsekvenser, som krigen i Ukraine kan medføre.

28. 02. 2022 - kl. 12:11
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Varde Kommune opretter fra mandag oprettet en taskforce, der skal koordinere den kommunale indsats i relation til krigen i Ukraine. Taskforcen skal håndtere de lokale konsekvenser, som krigen kan medføre.

– Vi startede med en hotline få timer efter invasionen med det formål at give en håndsrækning til herboende ukrainere og deres børn. Nu har vi taget hotlinen et skridt videre og vil bruge taskforcen til at koordinere alle de gode og velmenende initiativer, der kommer fra civilsamfundet, siger borgmester i Varde Mads Sørensen (V) til Danske Kommuner.