147 resultater

Aalborg i integrationssucces: Selvforsørgende flygtninge er en væsentlig ressource

Arbejdsmarked
Integration

I Aalborg er 75 procent af kommunens flygtninge selvforsørgende. Systematik, vedholdenhed og et meningsfuldt møde med systemet er årsagen. Også på landsplan kommer flere flygtninge i beskæftigelse, men der er stadig et uudnyttet potentiale og en ressource i forhold til manglen på arbejdskraft, lyder det fra forsker.

Grøn af partifarve, grøn af sind

Lokaldemokrati
Miljø
Teknik

Anders Thingholm (K) er stærkt optaget af den grønne omstilling. Han har gjort kommunal lynkarriere, og er blevet genvalgt som formand for teknik-og miljøudvalget i Nordfyn Kommune. DR-dokumentaren ”Byen med det giftige vand” foregår i hans baghave, og han mener den sætter fingeren på et ømt punkt i debatten om drikkevandsbeskyttelse.

Direktør vender tilbage til Halsnæs

Navne

Sune Impgaard Schou bliver ny direktør for by og miljø, ejendomme, kultur, arbejdsmarked, borger og erhverv i Halsnæs Kommune.

Færre fattige børn i de fleste kommuner

Lås ikon

I tre ud af fire kommuner er antallet af relativt fattige børn faldet fra 2019 til 2020. Der er dog store kommunale forskelle i omfanget af børnefattigdom.

Også i kommunerne er der grund til at se nærmere på forholdet mellem forvaltning og politikere

Byråd
KL

Mens Djøf har nedsat et ekspertudvalg, der skal granske samspillet mellem embedsmænd og politikere på statsligt niveau, planlægger KL at bidrage til at facilitere, at også kommunerne har fokus på at diskutere forholdet mellem forvaltning og politikere.

Formandsposter til borgmestrene og direktørskift: Her er ugens navnenyt

Navne
Ledelse

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.