Fyret kommunaldirektør i Greve bliver ikke sigtet for private køb på kommunens kreditkort

Claus Thykjær får ikke en politisag på nakken, efter han blev politianmeldt for at have foretaget private indkøb på kommunens kreditkort, mens han var kommunaldirektør.

03. 01. 2022 - kl. 11:45
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Den fyrede kommunaldirektør i Greve, Claus Thykjær, bliver ikke sigtet for at have foretaget private køb på kommunens kreditkort. Politiet vurderer, at der ikke er begået noget strafbart. Det oplyser han selv på LinkedIn.

Byrådet i Greve besluttede at politianmelde daværende kommunaldirektør Claus Thykjær, efter det i august blev afsløret, at han havde købt privat ind for omkring 16.000 kroner på kommunens kreditkort.