Klima
Navne

Frederiksberg afskaffer borgmesterbilen

Den nye borgmester på Frederiksberg, Michael Vindfeldt (S), har afskaffet borgmesterbilen. Han foretrækker cyklen.

03. 01. 2022 - kl. 12:24
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Danmarks mindste kommune Frederiksberg har fået en ny borgmester i form af Michael Vindfeldt (S). Han har valgt at afskaffe borgmesterbilen og vil fremover i stedet hoppe på sin cykel, når han skal ud og være synlig i kommunen. Det skriver FrederiksbergLIV.

– Ved at afskaffe borgmesterbilen og erstatte den med min cykel, symboliserer vi, at det er en ny tid. Ydmyghed i øjenhøjde med alle borgere og grøn omstilling. Det er ord, som jeg meget gerne vil have, at man forbinder med mit hverv som kommende borgmester. Og det rimer altså dårligt på en borgmesterbil, siger Michael Vindfeldt til FrederiksbergLIV.