Dagtilbud
Børn
COVID19

Hillerød vil have mulighed for at tilpasse åbningstider i dagtilbud lokalt

Hillerød Kommune vil sende et brev til Folketingets Epidemiudvalg med ønske om at kunne tilpasse eller dimensionere åbningstider i dagtilbud lokalt. Kommunen er nemlig flere steder presset på grund af corona.

04. 01. 2022 - kl. 10:48
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Mange isolerede og smittede medarbejdere presser flere daginstitutioner i Hillerød. Derfor vil kommunen nu sende et brev til Folketingets Epidemiudvalg, hvor de appellerer til, at det bliver muligt lokalt at dimensionere eller tilpasse åbningstider i dagtilbud. Det skriver Hillerød Kommune i en pressemeddelelse.

Kommunen ser gerne, at det bliver muligt for eksempel ikke at holde åbent i ydertimerne, hvis mange medarbejdere er syge.