Sundhed
Børn
COVID19

Otte millioner selvtests skal nu tages i brug, og kommunerne er klar til at distribuere endnu flere

Kommunerne er lige nu i fuld gang med at distribuere millioner af selvtests ud, så de kan blive taget i brug. Fokus er lige nu på skoleområdet, og kommunerne er klar til at distribuere endnu flere selvtests ud, hvis det skulle blive nødvendigt, lyder det fra KL.

04. 01. 2022 - kl. 11:31
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Kommunerne har i slutningen af 2021 og i starten af dette år haft travlt med at distribuere og udlevere selvtest på de store velfærdsområder, der først og fremmest gælder personalet på ældreområdet, socialområdet, i skoler og dagtilbud. Derudover er det også et tilbud til elever i skolerne.

– Kommunernes opgave består i at sikre at de efterlever anbefalingerne, og at testene er tilgængelige, siger direktør i KL Christian Harsløf og fortsætter: