Dagtilbud
Børn

Åbningstider i pressede institutioner må gerne tilpasses lokalt

Efter at Hillerød Kommune skrev til Folketingets epidemiudvalg og Børne- og Undervisningsministeriet om mulighed for at dimensionere åbningstiderne i daginstitutioner, anerkendes det nu, at pasningsgarantien ikke altid kan opfyldes.

07. 01. 2022 - kl. 11:09
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Hillerød Kommune har via KL fået besked om, at det anerkendes, at der kan være særlige og ekstraordinære situationer, hvor pasningsgarantien i daginstitutioner ikke kan opfyldes. Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

Det sker efter at kommunen skrev til Folketingets epidemiudvalg samt børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S), hvor de gav udtryk for, at daginstitutionerne kan have svært ved at opretholde den daglige og almindelige drift, når der udbryder smitte blandt medarbejdere.