Kommunalvalg
Navne
Byråd

Mangeårig Venstrepolitiker smidt ud af sin gruppe: Det er meget ubehageligt

Anne Ehrenreich, der har repræsenteret Venstre i kommunalbestyrelsen i Hørsholm, er blevet smidt på porten af Venstres gruppe i kommunalbestyrelsen. Det skyldes ifølge den lokale top i partiet illoyalitet og samarbejdsvanskeligheder.

11. 01. 2022 - kl. 10:01
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det kom som en bombe for Anne Ehrenreich, da hun få timer efter det konstituerende møde i kommunalbestyrelsen i Hørsholm, blev udelukket af Venstre-gruppen i kommunalbestyrelsen.

– Det er virkelig overraskende for mig, at man på den måde rotter sig sammen mod mig. Det var meget ubehageligt, og jeg havde slet ikke set det komme, siger Anne Ehrenreich, der har siddet i kommunalbestyrelsen i Hørsholm siden 2006 og ved sidste valg blev valgt ind med 537 personlige stemmer. Derudover er hun også 1. suppleant til regionsrådet i Region Hovedstaden.