7 resultater

Beskæftigelses- og integrationsborgmester skiller sig af med sin direktør

Navne
Administration

Line Nørbæk er fortid som administrerende direktør for beskæftigelses- og integrationsforvaltningen i København.

Assens skrotter pesticiderne

Miljø
Teknik
Byråd

Det er slut med at bruge sprøjtegift i Assens Kommune. Fremover vil kommunens grønne medarbejdere bruge damp i bekæmpelsen af ukrudt.

Staten beholder omstridt center på Langeland

Flygtninge
Byråd

Holmegaard, der skulle have været udrejsecenter, skal fungere som asyl-buffer. Det ærgrer Langelands borgmester.

Astrid Krag: Christiansborg bærer en væsentlig del af ansvaret for ældreplejens tilstand

Ældre
Velfærd
Hjemmehjælp

Kommuner, der allerede har smagt på den frihed statsministeren lancerede i nytårstalen, taler begejstret om ny arbejdsglæde og faglig stolthed hos medarbejdere og ledere. Social- og ældreminister Astrid Krag (S) skal tage livtag med bureaukratiet og dokumentationskravene, der har reddet ældreplejen som en mare. Kan en ny ældrelov skabe den eftertragtede kulturændring?

Kommune bremser dildo-party

Administration
Handicap

Frederikshavn Kommune har i sidste øjeblik grebet ind og aflyst et dildo-party, der skulle have været afholdt i et støttecenter for handicappede.

Er det Christina-effekten? Nye borgmestre vil i praktik og flytte borgmesterkontoret ud

Demokrati
Lokaldemokrati
Ledelse

I flere kommuner planlægger de nyvalgte borgmestre at flytte borgmesterkontoret ud af rådhuset med jævne mellemrum eller regelmæssigt gå i praktik hos kommunens medarbejdere.