KL
Folketinget
Ældre

Politikerne skal passe på ikke at skabe forventningskriser

Hvis folketingspolitikere og kommunalpolitikere ikke er enige om hverken problemet eller løsningen udløser det en tillidskrise. Den kan forplante sig til borgerne som en forventningskrise. Det uhyggelige er, at vi er i gang med at skabe forventning om, at intet går ud over ældreplejen. Hvad hvis det gør?, lyder det fra forsker under debat på KØF22.

13. 01. 2022 - kl. 17:34
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Hvad er udsigten til, at kommunernes og Folketingets virkeligheder kommer tættere på hinanden, og hvad er konsekvensen, hvis de ikke gør?

Det var rammen for en debat på Kommunaløkonomisk Forum 2022 i dag torsdag. Tidligt i debatten blev ordet tillidskrise nævnt.