Økonomistyring
KL

Efter historisk svær proces: Kommunernes budgetter rammer plet

Kommunernes budgetter for 2022 bekræfter et pres på ældre- og socialområdet. KL’s formand og næstformand roser kommunerne for at være kommet godt i mål inden for de aftalte rammer trods en historisk svær proces.

18. 01. 2022 - kl. 10:45
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Danmarks Statistik har i dag offentliggjort kommunernes budgetter for 2022. Tallene bekræfter billedet fra den foreløbige budgetindberetning i efteråret til Indenrigs- og Boligministeriet, og viser, at kommunerne endnu engang overholder de økonomiske rammer, som blev aftalt med regeringen i foråret.

– Det er ingen hemmelighed, at det var en kamp at komme i mål med budgetterne for 2022. Og derfor fortjener kommunerne også ros for i fællesskab at være landet så flot og præcist inden for de rammer, vi har aftalt med regeringen, siger KL’s formand Jacob Bundsgaard (S) og fortsætter: