Fredensborg skal have ny kommunaldirektør

Efter 15 år i jobbet har Kim Herlev Jørgensen valgt at opsige sin stilling som kommunaldirektør i Fredensborg.

18. 01. 2022 - kl. 14:41
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Kommunaldirektør Kim Herlev Jørgensen meddelte mandag aften økonomiudvalget i Fredensborg, at han opsiger sit job og fratræder ved udgangen af maj.

– Det har været en fantastisk ”rejse” og en stor fornøjelse at have stået i spidsen for organisationens bidrag til udviklingen af Fredensborg Kommune. Med kommunesammenlægningen i 2007 stod den nye Fredensborg Kommune med mange udfordringer såvel økonomisk som demografisk. Takket være et modigt byråd og et samarbejde med dedikerede lederkolleger og medarbejdere står kommunen i dag et helt andet og godt sted. Der har været udfordringer og bump på vejen, men kursen har været lagt og politisk stramt styret, så vi kunne nå dertil, hvor vi er i dag, siger Kim Herlev Jørgensen i en pressemeddelelse og fortsætter: