Ældre

Historisk beslutning: Aalborg vil skrotte kommunalt bureaukrati

Et enigt byråd i Aalborg har besluttet, at alle dokumentationskrav, regler og administrative krav i ældreplejen og på dagtilbudsområdet, der er kommunalt besluttet, skal fjernes fra 1. juli, hvis de ikke er nødvendige for kerneopgaven.

Pressefoto

19. 01. 2022 - kl. 11:41
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Aalborg Kommune skal til at rydde ud i unødigt kommunalt bureaukrati. Byrådet har nemlig enstemmigt vedtaget, at alle kommunalt besluttede dokumentationskrav, regler og administrative krav i ældreplejen og på dagtilbudsområdet ophæves 1. juli, hvis de ikke skaber værdi for kerneopgaven.

Forslaget, som byrådet har vedtaget, står rådmand Jes Lunde (R) bag, og han glæder sig over, at et enigt byråd står bag beslutningen.