Økonomi
Sundhed

Sorø efterbetaler plejeleverandører

Sorø Kommune har genberegnet grundlaget for taksterne for private leverandørers ydelser til kommunens ældre borgere, og det har udløst en efterbetaling fra kommunen til tre leverandører.

Foto: Colourbox

19. 01. 2022 - kl. 11:33
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Firmaet Kærlig Pleje, der i en årrække har været fritvalgsleverandør af personlig pleje og praktisk hjælp til Sorø Kommunes borgere, satte i 2020 spørgsmålstegn ved kommunens takstberegning, som firmaet ikke mente var baseret på et korrekt grundlag.

På den baggrund besluttede Sorø Kommune at kulegrave området i samarbejde med Kærlig Pleje og deres rådgivere og udarbejdede et dokumenteret takstgrundlag.