8 resultater

Ny plan skal gøre op med penge i puljer

Sundhed

Socialpsykiatrien har fået en fremtrædende plads i Sundhedsstyrelsens tiårsplan for psykiatrien. Det får ros fra flere aktører, der samtidig mener, at planen bør være et opgør med puljefinansieringen til fordel for rigtige finanslovspenge til et reelt løft af psykiatrien.

Flertal ville rive kontrakten med omdiskuteret leverandør itu – men mindretal brugte standsningsretten

Byråd

Intervares skæbne som leverandør på socialområdet i København var sådan set beseglet, men mindretallet i udvalget kræver nu sagen i Borgerrepræsentationen.

Coronasmitte udfordrer daginstitutioner og skoler: De næste par uger bliver hårde

Skole

Smittetallene sætter næsten dagligt nye rekorder, og det kan også mærkes i landets daginstitutioner og skoler, hvor mange medarbejdere enten selv er sygemeldt eller er i isolation. Kommunerne gør alt, hvad de kan, for at få enderne til at mødes, og det kan kun lykkes ved en fælles indsats, lyder det.

Han var tæt på at snuppe et kredsmandat, men nu satser KD-stemmesluger på byrådsarbejdet

Folketinget

Børne- og familieudvalgsformand i Ringkøbing-Skjern Kristian Andersen (KD) dropper sit folketingskandidatur.

Aalborg-borgmester er sygemeldt med stress

Byråd

Viceborgmester Helle Frederiksen (S) overtager Thomas Kastrup-Larsens (S) funktioner indtil videre.

KL uddeler klimapris ved Kommunalpolitisk Topmøde

KL
Miljø

KL vil anerkende kommunernes klimaindsats og stifter derfor KLimaprisen, som uddeles første gang på Kommunalpolitisk Topmøde i marts.